Tüzük
BAÄžIMSIZ ENERJİ SANAYİ MADENCİLİK HİZMET KOLU KAMU GÖREVLİLERİ SENDİKASI (BAÄžIMSIZ ENERJİ-SEN)
Madde 1 – Sendikanın Adı, Merkezi ve Adresi :
Sendikanın adı: BAÄžIMSIZ ENERJİ SANAYİ MADENCİLİK HİZMET KOLU KAMU GÖREVLİLERİ SENDİKASI’dır.
Kısa Adı: Bağımsız Enerji-Sen’ dir. Sendikanın Merkezi: ANKARA’dır.
Sendikanın Adresi: “İzmir 2 Cadde TURTES İş Merkezi No: 34 Kat:4/410 Kızılay– ANKARA”dır.
Merkezin baÅŸka bir ile nakline Genel Kurul, il içinde adres deÄŸiÅŸikliÄŸine Genel Merkez Yönetim Kurulu yetkilidir.
Madde 2 – Sendikanın Faaliyet GöstereceÄŸi Hizmet Kolu:
Sendika, 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanununun 5. Maddesinde sayılan 10 sıra numaralı “Enerji Sanayi ve Madencilik Hizmetleri” alanında faaliyet gösteren genel ve katma bütçeli kurumlar ile bunlara baÄŸlı kuruluÅŸlarda, kamu iktisadi teÅŸebbüslerinde, özel kanunlarla veya özel kanunların verdiÄŸi yetkiye dayanılarak kurulan teÅŸekkül ile bunlara baÄŸlı kuruluÅŸlarda görev yapan memur, sözleÅŸmeli personel ve diÄŸer kamu görevlilerinin çalıştığı kurum ve kuruluÅŸlar ile bunların eklentisi olan iÅŸyerlerinin tümünü kapsar.
Bu kurum ve kuruluşların kurum kodları
- Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı,
- Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı,
- Savunma Sanayii Başkanlığı,
- Eti Maden İşletmeleri Genel MüdürlüÄŸü,
- Elektrik Üretim A.Åž. Genel MüdürlüÄŸü,
- Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim Åžirketi Genel MüdürlüÄŸü,
- Türkiye Elektrik İletim Anonim Åžirketi Genel MüdürlüÄŸü,
- Türkiye Kömür İşletmeleri Kurumu Genel MüdürlüÄŸü,
- Türkiye TaÅŸkömürü Kurumu Genel MüdürlüÄŸü,
- Maden Tetkik ve Arama Genel MüdürlüÄŸü,
- Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu BaÅŸkanlığı,
- Nükleer Düzenleme Kurumu BaÅŸkanlığı,
- Maden ve Petrol İşleri Genel MüdürlüÄŸü,
- Milli Savunma Bakanlığı Akaryakıt İkmal ve NATO POL Tesisleri İşletme Başkanlığı,
- Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu Gen. MüdürlüÄŸü,
- Türk Patent ve Marka Kurumu BaÅŸkanlığı,
- Türkiye Bilimler Akademisi BaÅŸkanlığı,
- Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri GeliÅŸtirme ve Destekleme İdaresi BaÅŸkanlığı,
- Çay İşletmeleri Genel MüdürlüÄŸü,
- Devlet Su İşleri Genel MüdürlüÄŸü,
- Türkiye Åžeker Fabrikaları A.Åž. Genel MüdürlüÄŸü,
- Sümer Holding A.Åž. Genel MüdürlüÄŸü,
- Türk Standartları Enstitüsü,
- Türkiye Uzay Ajansı,
- Türkiye Enerji, Nükleer ve Maden AraÅŸtırma Kurumu,
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından bu hizmet koluna eklenecek, bu hizmet kolundan çıkarılacak veya genel ismi deÄŸiÅŸen Kamu Kurum ve KuruluÅŸları için, Tüzük deÄŸiÅŸikliÄŸini gerektirmez.
Madde 3 – Tanımlar:
TüzüÄŸün uygulanmasında;
- Kamu Görevlisi Bu Kanun kapsamında yer alan kurum ve kuruluÅŸların kadro veya pozisyonlarında istihdam edilenlerden iÅŸçi statüsü dışında çalışan kamu görevlilerini,
- Sendika: Bağımsız Enerji-Sen Genel Merkezini,
- Konfederasyon: Sendikanın üye olduÄŸu üst kuruluÅŸu,
- Åžube: Yasanın öngördüÄŸü üye sayısını tamamlamış ve Bağımsız Enerji-Sen Genel Merkezinden yetki alarak kurulan, yasa, tüzük ve yönetmelik hükümlerine göre faaliyet gösteren kuruluÅŸu,
- İşyeri Sendika Temsilcisi: Bir iÅŸyerinde en çok üye kaydetmiÅŸ sendikaca o iÅŸyerinden seçilen kamu görevlisini,
- Sendika İşyeri Temsilcisi: Bir iÅŸyerinde en çok üye kaydetmiÅŸ sendika dışındaki her bir sendika tarafından o iÅŸyerinden seçilen kamu görevlisini, Personel: Sendika hizmetlerinde istihdam edilen her düzeydeki görevliyi,
- Toplu SözleÅŸme: 4688 sayılı Kanunda belirtilen esaslar çerçevesinde kamu görevlilerinin mali ve sosyal haklarını belirlemek üzere yürütülen toplu sözleÅŸme görüÅŸmeleri sonucunda mutabık kalınması durumunda taraflarca imzalanan sözleÅŸmeyi,
- Toplantı Tutanağı: Toplu sözleÅŸme görüÅŸmeleri sonucunda toplu sözleÅŸme imzalanamaması halinde, tarafların uzlaÅŸtığı ve uzlaÅŸamadığı konuların yer aldığı tutanağı,
- İşyeri: Kamu hizmetinin yürütüldüÄŸü yerleri,
- Kurum: KuruluÅŸ kanunları veya kuruluÅŸlarına iliÅŸkin mevzuatlarında görev, yetki ve sorumlulukları belirlenen, hizmetin niteliÄŸi ve yürütülmesi bakımından idari bir bütünlüÄŸe sahip iÅŸyerlerinden oluÅŸan kuruluÅŸları,
- Kamu İşvereni : Kamu görevlilerinin çalıştığı tüzel kiÅŸiliÄŸi olan ya da olmayan kamu kurum ve kuruluÅŸlarını,
- Kamu İşveren Vekili: Kamu kurum ve kuruluÅŸlarını temsile ve bütününü sevk ve idareye yetkili olanlar ile bunların yardımcılarını, İfade eder.
Madde 4 – Sendikanın Amacı:
Sendika; Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin üniter yapısını ve Anayasa’nın 2. maddesinde belirtilen cumhuriyetin temel niteliklerini korumayı, toplumun milli ve manevi deÄŸerlerine baÄŸlı ve saygılı olmayı temel ilke sayar. Demokratik sendikacılık ilkelerinden taviz vermeden üyelerinin ortak hak ve çıkarlarını, sosyal barışı ve çalışma barışını korumayı ve geliÅŸtirmeyi; ayrıca, kamu hizmetlerinin etkin, verimli ve kaliteli bir ÅŸekilde sunulması amacını taşır.
Bu amaç doÄŸrultusunda;
- Üyeleri arasında dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düÅŸünce, felsefi inanç, din ve mezhep farkı gözetmeksizin, üyelerinin hak ve çıkarlarını korumaya ve geliÅŸtirmeye çalışır.
- Kamu görevlilerinin grev, toplu sözleÅŸme, siyaset ve yönetime katılma hakkını elde etmelerine yönelik Anayasa’nın 51, 53, 54, 68 ve 128 inci maddelerinin deÄŸiÅŸtirilmesi için kamuoyu oluÅŸturur ve T.B.M.M. nezdinde giriÅŸimlerde bulunur.
- Üyelerine yaptıkları hizmete uygun aile sorumluluklarını yerine getirecek, insanlık haysiyetine yakışır bir ücret, daha iyi çalışma ÅŸartları ve daha yüksek mesleki saygınlık kazandırmaya çalışır.
- Üyelerinin ve aile bireylerinin beden ve ruh saÄŸlığını koruyucu tedbirleri alır ve geliÅŸimini saÄŸlayacak çalışmaları yapar.
- Üyelerin geleceÄŸe güvenle bakmalarını saÄŸlayacak sosyal güvenlikten doÄŸan haklarını geliÅŸtirmek ve korumak için çalışır.
- Üyelerinin mesleklerinde ilerlemesi, hizmet kalitesinin yükseltilmesi için, sosyal, kültürel, ekonomik ve teknik konularla ilgili eÄŸitim çalışmalarına önem verir.
- Üyelerinin objektif ve liyakat esaslarına dayalı bir ÅŸekilde atanma, yer deÄŸiÅŸtirme ve mesleÄŸinde ilerleme hakkından yararlanabilmeleri için çalışır.
- Milli geliri arttırmak ve milli gelirden üyelerine düÅŸen payı almak için çaba sarf eder.
- Üyelerini ve mirasçılarını idare ve adli merciler nezdinde temsil eder, dava açar, açılan davalara taraf olur, üyelerine hukuki desteÄŸi yaygınlaÅŸtırmak amacıyla ihtiyaç duyulan illerde hukuk danışmanlık büroları açar.
- Sendika, demokratik ve katılımcı bir anlayış içerisinde evrensel deÄŸerleri gözetir, üyelerinin insan hakları, sosyal adalet, sosyal güvenlik ve benzeri sorunlarının aşılması için çalışmalar yapar.
Madde 5 - Sendikanın Yetki ve Faaliyetleri :
Sendika, kanun ve mevzuattan doÄŸan hak ve yetkilerini kullanmaktan baÅŸka;
- Üyeleri adına üyesi bulunduÄŸu konfederasyonla birlikte toplu sözleÅŸme görüÅŸmelerine katılır. Toplu sözleÅŸme görüÅŸmelerini sonuçlandırmaya taraf olur, mutabakat metnini imzalar.
- Toplu sözleÅŸme uyuÅŸmazlıklarında üst kuruluÅŸu konfederasyon ile birlikte uzlaÅŸtırma kuruluna, ilgili makamlara ve yargı organlarına baÅŸvurur, görüÅŸ ve öneriler sunar, talepte bulunur.
- Üyelerinin hak, ödev ve çalışma koÅŸulları ile iÅŸ güvenliÄŸi ve saÄŸlık koÅŸullarının geliÅŸtirilmesi konularında ilgili makamlara görüÅŸ bildirir, bu amaçla panel ve etkinlikler düzenler, toplu sözleÅŸme görüÅŸmeleri sonucu imzalanan toplu sözleÅŸme metinlerinin uygulanmasını izler, üyesi bulunduÄŸu konfederasyonla birlikte yüksek ve kurum idari kurulları ile kamu iÅŸvereni ve uzlaÅŸtırma kuruluna temsilci gönderir.
- Devlet personel mevzuatında kamu görevlilerinin temsilini öngören çeÅŸitli kurullara temsilci gönderir.
- Verimlilik araÅŸtırmaları yapar, önerilerde bulunur, kamu iÅŸveren makamları ile ortak çalışmalar yapar.
- Üyelerinin mesleki yeterliliklerinin arttırılması ve sorunlarının çözülmesi ile sendikal faaliyetlerinin geliÅŸtirilmesine yönelik kurs, seminer, toplantı ve bilimsel çalışmalar yapar veya yaptırır.
- Üyelerinin ortak sosyal, ekonomik, hak ve çıkarlarını ilgilendiren konular ile personel hukukunun geliÅŸtirilmesi amacıyla çalışmalar yapar ve bu çalışmaları ilgili makamlara sunar.
- Üyelerinin idare ile ilgili doÄŸacak ihtilaflarında, ortak hak ve çıkarlarının izlenmesinde veya hukuki yardım gerekliliÄŸinin ortaya çıkması halinde üyelerini veya mirasçılarını her düzeydeki yargı ve yönetim organları önünde temsil eder veya ettirir. Dava açar ve bu nedenle açılan davalarda taraf olur. Bu amaçla ihtiyaç duyulan illerde hukuk danışmanlık büroları açar.
- Üyelerin ve ailelerinin yararlanması için amatör sportif etkinlikler yapabilir. EÄŸitim ve saÄŸlık tesisleri, dinlenme yerleri, kitaplık, kreÅŸ ve huzur evleri, yardımlaÅŸma sandıkları kurabilir, kurulu tesisleri devralabilir ya da kiralayabilir, gerektiÄŸinde bu tesisleri yönetebilir. Herhangi bir bağışta bulunmamak ÅŸartıyla, üyeleri için kooperatiflerin kurulmasına yardım edebilir ve nakit mevcudunun yüzde onundan fazla olmamak üzere bu kooperatiflere kredi verebilir.
- Tabi afetlerde, üyelik ÅŸartı aramaksızın afete uÄŸrayan bölgelere kanunun öngördüÄŸü sınırlar içinde nakit mevcudunun yüzde onundan fazla olmamak üzere ayni ve nakdi yardım yapabilir.
- Uluslararası kuruluÅŸlara üye olur. Üyelikten ayrılır. Üyesi bulunduÄŸu kuruluÅŸlara delege, temsilci veya gözlemci gönderir. Karşılıklı ziyaretlerle iÅŸbirliÄŸini güçlendirir.
- Hizmet koluna giren iÅŸyerlerinde çalışan kamu görevlilerinin örgütlü gücünü arttırmak için üyelik çalışmaları yapar.
- Tüzel kiÅŸi olarak genel hükümlere sahip olduÄŸu yetkileri kullanır.
- Kanunun öngördüÄŸü diÄŸer görevleri yerine getirir.
Madde 6 – Sendika ÜyeliÄŸinin Kazanılması:
TüzüÄŸün ikinci maddesinde belirtilen kamu kurum ve kuruluÅŸlarının iÅŸçi statüsü dışındaki bir kadro veya pozisyonunda daimi suretle çalışan, kamu görevlileri sendikaya üye olabilirler.
Üye olmak isteyen kamu görevlisi, üç suret olarak doldurup imzaladığı Kamu Görevlileri Sendikalarına Üyelik Formunu ile sendika merkezine veya sendika ÅŸubesine baÅŸvurur. Üyelik sendika yönetim kurulunun kabul kararı ile kazanılır. Üyelik baÅŸvuruları en geç otuz gün içinde reddedilmediÄŸi takdirde üyelik istemi kabul edilmiÅŸ sayılır. Haklı bir sebep gösterilmeden üyeliÄŸi kabul edilmeyen kamu görevlisinin, bu kararın kendisine tebliÄŸinden itibaren otuz gün içinde iÅŸ davalarına bakmakla görevli mahalli mahkemede dava açma hakkı vardır.
Sendika, üyeliÄŸi kabul edilen kamu görevlisinin baÅŸvuru belgesinin bir örneÄŸini üyenin kendisine verir. Bir örneÄŸi sendika merkezinde kalır. Bir örneÄŸini üyelik ödentisine esas olmak ve dosyasında saklanmak üzere kamu iÅŸverenine gönderir.
ÜyeliÄŸi kabul edilen kamu görevlisi, sendika tüzüÄŸü ile yönetmeliklere uygun harekette bulunmayı ve üyelik aidatını ödemeyi kabul etmiÅŸ sayılır.
Madde 7 – Üyelikten Çekilme:
Her üye önceden yazılı bildirimde bulunmak suretiyle sendika üyeliÄŸinden serbestçe çekilebilir. Çekilme, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından hazırlanan ‘Kamu Görevlileri Sendikaları Üyelikten Çekilme ve DiÄŸer Nedenlerle Ayrılmalara İliÅŸkin Form’un (EK-3) 3 nüsha doldurularak, ilgili kiÅŸinin çalışmakta olduÄŸu kurum/iÅŸyerinin evrak kayıt bürosuna verilmesi ile olur. Çekilme bildirimini alan kurum yetkilisi, çekilme bildirimine tarih ve kayıt sayısını iÅŸleyerek bir nüshasını çekilene verir. Kurum, çekilme formunun bir suretini de 15 gün içinde sendika genel merkezine gönderir. Çekilme, baÅŸvuru tarihinden itibaren bir ay sonra geçerli olur.
Madde 8 – Üyelikten Çıkarılma:
Üyelikten çıkarılmada ÅŸu hususlar dikkate alınır.
- Sendikanın tüzük hükümlerine, Genel Kurul ve Yönetim Kurulu kararlarına ve yönetmeliklerine uymamak,
- ÜyeliÄŸe engel bir göreve ya da statüye geçtiÄŸi halde üyelikten çekilmemek,
- Sendikanın amacıyla bağdaşmayan eylem ve etkinliklerde bulunmak,
- Üyeler arasında birlik, beraberlik ve dayanışmayı bozucu söz veya beyanlarda bulunmak,
- Mazeretsiz üst üste üç ay süre ile üyelik aidatını ödememek,
- Sendikanın parasını ve malını zimmetine geçirmek veya sendikayı maddi zarara uÄŸratmak, Üyelerin, sendika üyeliÄŸinden çıkarılmasına sendika genel kurulu karar verir.
Çıkarılma kararına karşı üye, bildirim tarihinden itibaren 15 (onbeÅŸ) gün içerisinde görevli mahkemeye itiraz edebilir. İtirazın mahkemece kabul edilmesi halinde, üyelikten çıkarılma kararı mahkemece sonuçlanıncaya kadar devam eder.
Madde 9 – ÜyeliÄŸin Sona Ermesi:
Çekilme, göreve son verilmesi veya diÄŸer nedenlerle kamu görevinden ayrılanlar, haklı bir sebep olmaksızın üst üste üç ay süreyle üyelik aidatı ödemeyenler, farklı bir hizmet koluna giren kurumlara atananlar ile 4688 sayılı yasanın 15’inci madde kapsamındaki bir göreve atananlardan sendika üyesi olanların üyelikleri ile varsa sendika ÅŸubesi, sendika veya konfederasyon organlarındaki görevleri de sona erer.
Emekliye ayrılanların sendika ÅŸubesi, sendika veya konfederasyon organlarındaki görevleri, seçildikleri dönemin sonuna kadar devam eder.
Madde 10 – ÜyeliÄŸin Askıya Alınması ve Devamı:
AÅŸağıda belirtilen gerekçeler nedeniyle üyeliÄŸinin askıya alınması halinde üyelikten dolayı kazanılan haklar, askı süresince kullanılamaz. Askı süresi sonunda yeniden üyelik müracaatı gerekmez, ilk üyelik formu geçerlidir. ÜyeliÄŸe mani hallerin kalkması durumunda üyelikten doÄŸan haklar kazanılmış sayılır.
- Sendika ve ÅŸubelerde yönetim, denetleme ve disiplin kurullarında görev alan sendika üyelerinin bu görevlerinin sona ermesinden sonra yeniden göreve getirilmeleri halinde üyelik aidatı ödemek kaydıyla sendikaya üyelikleri devam eder.
- Askere alınan üyenin üyeliÄŸi, askerlik hizmeti sona erinceye kadar askıda kalır.
- Sendika üyesinin geçici olarak kamu görevinden mahrum bırakılması halinde üyeliÄŸi askıya alınır.
- Sendika üyesinin hizmet kolu içinde kalmak kaydıyla baÅŸka bir kuruma atanması halinde üyeliÄŸi devam eder.
- Kurumundan aylıksız izin alanların sendika üyeliÄŸi, üyelik aidatını düzenli ödemesi halinde geçerlidir, aksi takdirde üyeliÄŸi askıya alınır. Aylıksız izin bitiminde üyeliÄŸi devam eder.
- Sendika üyesi iken, 4688 sayılı kanunun 15’inci madde kapsamındaki bir görev veya pozisyona görevlendirilenlerin üyelikleri, bu göreve asaleten atamaları yapılıncaya kadar askıya alınır.
Madde 11 – Sendikaların Üst KuruluÅŸ ÜyeliÄŸi, BirleÅŸme, Ayrılma ve Çıkarılma Halleri:
- Sendikalar bir üst kuruluÅŸa üye olabilirler. Birden çok üst kuruluÅŸa üye olunması halinde sonraki üyelikler geçersizdir.
- Sendikanın bir üst kuruluÅŸa üye olabilmesi için genel kurul delege tam sayısının salt çoÄŸunluÄŸu ile karar alınması ÅŸarttır. Delege tam sayısının salt çoÄŸunluÄŸunun kararı olmadan üst kuruluÅŸa üye olunamaz.
- Bir üst kuruluÅŸtan çekilmede de (b) fıkrasındaki hüküm uygulanır.
- Sendikanın bir baÅŸka sendikaya katılması ya da birleÅŸmesi halinde sendikanın bütün hak, borç, yetki ve menfaatleri katıldığı sendikaya kendiliÄŸinden geçer. Bir baÅŸka sendikanın sendikaya katılması ya da birleÅŸmesi halinde bütün hak, borç, yetki ve menfaatleri kendiliÄŸinden geçer. Bu madde hükümleri gereÄŸince katılan veya birleÅŸen sendikanın üyeleri ayrıca bir iÅŸleme tabi tutulmaksızın yeni tüzel kiÅŸiliÄŸe kendiliÄŸinden geçer. Katılma ve birleÅŸme ile ilgili usul ve iÅŸlemler konusunda 4688 sayılı kanunun 6’ncı madde hükümleri uygulanır.
Madde 12 – Uluslararası KuruluÅŸ ÜyeliÄŸi:
Sendika, amaçlarına uyan uluslararası kuruluÅŸlara serbestçe üye olabilir ve üyelikten çekilebilir.
Sendika amaçlarına uyan uluslararası kuruluÅŸlara üye olduÄŸunu veya üyelikten çekildiÄŸini 15 (onbeÅŸ) gün içerisinde Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na bildirir. Üyelik bildirimine, üye olunan kuruluÅŸ tüzüÄŸünün bir örneÄŸi de eklenir.
Sendika, önceden izin almaksızın, serbestçe, yabancı ülkelerdeki amaçlarına uyan uluslararası kuruluÅŸların üye veya temsilcilerini Türkiye’ye davet edebilir veya yabancı ülkelerdeki toplantı ve etkinliklere üye veya temsilcilerini gönderebilir.
Madde 13 – Sendikanın Zorunlu Organları:
- Sendika Genel Kurulu
- Sendika Yönetim Kurulu
- Sendika Denetleme Kurulu
- Sendika Disiplin Kurulu
İstişare Organları:
- BaÅŸkanlar Kurulu,
- Temsilciler Kurulu,
- Danışma Kurulu,
- Onur Kurulu,
- Sendika Yönetim Kurulunca görevleri de belirtilerek kurulabilecek diÄŸer organlar,
Sendika organlarından sadece yönetim kurulu üyeleri, istekleri halinde ve yönetim kurulu kararı ile aylıksız izne ayrılabilir. Aylıksız izne ayrılmada sendikanın mali imkânları göz önünde bulundurularak ve TüzüÄŸün 22/2 madde hükümlerindeki sıralamaya uyulur. Aylıksız izne ayrılmayan yönetim kurulu üyeleri, 4688 sayılı Yasanın 18 inci maddesinde öngörülen haftada bir gün izin kullanarak kurumlarındaki görevlerine çalışmaya devam ederler.
Sendika Genel Kurulunca görev ve yetkileri belirlenecek İstiÅŸare organlarına zorunlu kurullar gibi
görev ve yetki verilemez.
Madde 14 – Sendika Genel Kurulunun OluÅŸması:
Sendika genel kurulu sendikanın en yetkili organıdır. Sendika ve sendika ÅŸubesi genel kurulları üyeler ve delegelerden oluÅŸur. Sendika genel kurulu, bin üyeye kadar üyelerin katılımıyla yapılır.
Sendikanın üye sayısı bini geçmesi halinde, genel kurul, ÅŸube genel kurullarından seçilecek 200 (ikiyüz) delege ile sendika yönetim kurulu ve sendika denetleme kurulu asil üyelerinden oluÅŸur.
Sendika yönetim kurulu 200 (ikiyüz) delegenin ÅŸubelere dağılımını ÅŸu esaslara göre yapar. a) Öncelikle her ÅŸube için bir delege ayrılır.
- Sendika yönetim kurulunca alınan genel kurul karar tarihini müteakip yapılacak üye kayıtları delege seçimlerinde dikkate alınmaz. Åžube genel kurulları baÅŸlamadan önce, her ÅŸubenin üye sayısı ayrı ayrı belirlenir, sendika üye sayısı (a) fıkrasına göre ÅŸubelere tahsisten sonra kalan delege sayısına bölünerek ÅŸubelerde kaç üye için bir delege seçileceÄŸi bulunarak ÅŸubelere tahsis olur.
- (a) ve (b) fıkralarına göre tahsis olunan delege sayısı ile 200 (ikiyüz) arasındaki fark (b) fıkrasına göre bölüm sonucunda artık veren ÅŸubelerin artık üye sayısı çok olandan itibaren birer delege tahsisi suretiyle 200 (ikiyüz) delegenin tahsisi tamamlanır ve her ÅŸubeye düÅŸen delege sayısı ÅŸubelere bildirilir.
Sendika genel kuruluna katılacak delege, ÅŸube genel kurulunda seçilir, yedek delege seçilemez. Åžubeler, seçilen delegelerin adı-soyadı, baba adı, doÄŸum yeri, tarihi ve kurumunu belirten liste ile birlikte bir adet fotoÄŸrafı en geç beÅŸ gün içerisinde sendika genel merkezine gönderir. Bir nüshası da ÅŸubedeki dosyasında saklanır.
Genel kurul delegelerinde ölüm, istifa ve hizmet kolu deÄŸiÅŸtirme gibi diÄŸer nedenlerle azalma olması halinde yerine herhangi bir atama yapılamaz, genel kurul, genel kurula seçilen delegelerle yapılmak zorundadır.
Sendika ve ÅŸube delegelerinin sıfatı, müteakip olaÄŸan genel kurul için yapılacak delege seçimine kadar sürer.
Madde 15 – Genel Kurulun Toplanması ve Karar Yeter Sayısı:
Sendika genel kurulu dört yılda bir Sendika Genel Merkezinin bulunduÄŸu ilde toplanır.
Genel kurula çaÄŸrı sendika yönetim kurulunca yapılır.
Sendika yönetim kurulunca hazırlanan Genel Kurul toplantısının yeri, günü, toplantı saati ve gündemi birinci çaÄŸrıda çoÄŸunluk saÄŸlanamaması halinde, ikinci toplantının yapılacağı yer, gün ve saati belirtilen duyuru genel kurul için belirlenen tarihten en az 15 (onbeÅŸ) gün önce Türkiye genelinde yayınlanan bir gazetede ilan edilir. Ayrıca, mülki amirliÄŸe, seçim kurulu baÅŸkanlığına ve yasanın öngördüÄŸü diÄŸer mercilere yazı ile bildirilir.
Sendika Genel Kurulu, delege sayısının salt çoÄŸunluÄŸu ile toplanır. İlk toplantıda yeter sayı saÄŸlanamazsa tutanak tutulur. Tutanak, mülki amire ve seçim kuruluna gönderilir. İkinci toplantı en çok 15 (onbeÅŸ) gün içerisinde ilanda belirtilen yer ve saatte yapılır. İkinci toplantıda salt çoÄŸunluk aranmaz. Yer deÄŸiÅŸikliÄŸi olması halinde deÄŸiÅŸiklik, delegelere, mülki amirliÄŸe ve seçim kuruluna bildirilir.
Genel kurulda karar yeter sayısı, toplantıya katılan delege sayısının salt çoÄŸunluÄŸudur. İlk toplantıda yeter sayı saÄŸlanamazsa, ikinci toplantıya katılanların salt çoÄŸunluÄŸu karar yeter sayısı olarak kabul edilir.
Genel kurulda, delege olmayanlar karar yeter sayısında nazara alınmazlar ve oy kullanamazlar.
İki Genel Kurul toplantısındaki döneme ait faaliyet, hesap ve denetleme raporu ile bağımsız denetim kuruluÅŸlarınca hazırlanan denetim raporu ve gelecek döneme ait bütçe teklifi genel kurula katılacaklara toplantı tarihinden 15 (onbeÅŸ) gün önce gönderilir.
Her delegenin bir oy hakkı vardır. Genel kurulda oy kullanacak ve önerge verecek delegelerin hazır bulunması ÅŸarttır. Genel kurulda delege olmayanlar nisapta nazara alınmazlar, oy kullanamazlar. Vekaleten oy kullanılmaz.
Genel Kurul toplantısında yalnız gündemdeki konular görüÅŸülür. Gündeme madde eklenmesi Genel Kurula katılan delegelerin 1/10’unun yazılı teklifi üzerine genel kurul kararıyla mümkündür.
Genel Kurul öncesinde, yönetim kurulu üyelerinden biri yoklama yapar. Yeterli çoÄŸunluÄŸun mevcudiyeti halinde, Genel Kurulu Sendika Genel BaÅŸkanı veya görevlendirdiÄŸi Yönetim Kurulu üyelerinden birisi açar. Genel Kurulu yönetmek üzere, bir baÅŸkan, iki baÅŸkan vekili ve yeterince katip üye seçilir. Divan seçimi açık oyla yapılır. Delegelerin 1/5’inin yazılı isteÄŸi üzerine gizli oy açık tasnif esasına göre de yapılabilir. BaÅŸkanlık divanı delegeler arasından veya baÄŸlı bulunan konfederasyon yöneticileri ya da üye sendikaların üye ve yöneticileri ile genel kurul delegelerinin 1/10’u tarafından diÄŸer kiÅŸilerde aday gösterilebilir.
Genel Kurul delegeler ile yapılıyorsa delegelerin, üyeler ile yapılıyorsa üyelerin, Genel Kurula
katılmaları ve oy kullanmaları engellenemez.
Madde 16 – Sendika OlaÄŸanüstü Genel Kurulu:
Sendika Yönetim Kurulunun veya Denetleme Kurulunun gerekli gördüÄŸü hallerde veya Genel
Kurul delegelerinin 1/5’inin yazılı isteÄŸi üzerine Genel Kurul olaÄŸanüstü toplanır. OlaÄŸanüstü Genel Kurul, OlaÄŸan Genel Kurullarda olduÄŸu gibi ilan yoluyla ve delegelerin yazılı bildiriminin sendikaya intikalinden itibaren 60 (altmış) gün içerisinde toplantıya çaÄŸrılır.
Delegeler, olaÄŸanüstü genel kurul taleplerinin yasal ve gerektirici sebeplerini açıkça belirtmek ve iddialarını kanıtlayan delil ve diÄŸer belgelerini eklemek suretiyle ÅŸahsen veya münferiden yönetim kuruluna intikal ettirmeleri ÅŸarttır.
Genel kurul çaÄŸrısı sendika yönetim kurulunca yapılır. OlaÄŸanüstü Genel Kurul toplantılarında
gündem dışı konular görüÅŸülemez ve teklifte bulunulamaz.
Madde 17 – Seçimde Uyulacak Esaslar:
Genel kurulun toplanmasını ve yürütülmesini gözetmek üzere mülki amirin görevlendireceÄŸi hükümet komiserinin genel kurulun yapılacağı gün ve saatte bulunup bulunmadığına bakılır. Genel kurul, çalışmalarına hükümet komiseri olmadan da baÅŸlayabilir ve durum mülki amirliÄŸe yazı ile bildirilir. Genel kurulun zorunlu organları için yapılacak seçimler yargı gözetimi altında serbest, eÅŸit, gizli oy açık sayım ve döküm esasına göre yapılır.
Seçim yapılacak genel kurul toplantıları en az 15 (onbeÅŸ) gün önce genel kurula katılacak üye veya delege listeleri ile birlikte toplantının gündemi, yeri, günü, saati ve çoÄŸunluk olmadığı takdirde yapılacak ikinci toplantıya iliÅŸkin hususlar iki nüsha olarak seçim kuruluna ve mahalli mülki amirliÄŸe verilir. Toplantı tarihleri gündemde yer alan diÄŸer konular göz önünde bulundurularak görüÅŸmelerin bir Cumartesi günü akÅŸamına kadar sonuçlanmasını ve seçimlerin ertesi gün olan Pazar gününün (09,0017,00) (dokuz – onyedi) saatleri arasında yapılmasını saÄŸlayacak ÅŸekilde düzenlenmesi zorunludur. Åžube genel kurullarında görüÅŸmeler ve seçimler yukarıdaki günlerden birisi içinde de tamamlanabilir
Seçimlerde aday olanların isim listeleri düzenlenerek ayrı ayrı olmak üzere baÅŸkanlık divanınca seçim kurulu baÅŸkanlığına verilir. Divan baÅŸkanlığı, birden fazla liste varsa seçimlerden önce bunları birleÅŸtirerek bir oy pusulası haline getirir
Listede adı bulunmayanlar oy kullanamazlar. Delege nüfus hüviyet cüzdanı ve delege kimlik kartı ile birlikte imza karşılığı oyunu kullanır. Oy pusulaları seçim kurulunca mühürlenecektir.
Seçim sonunda, seçim sonuçları tutanakla tespit edilir, seçim sandık kurulu baÅŸkan ve üyeleri tarafından imzalanır. Üç nüsha tanzim edilen tutanağın bir örneÄŸi divan baÅŸkanlığına sunulur, bir örneÄŸi seçim yerinde asılmak suretiyle ilan edilir. Bir örneÄŸi de diÄŸer belgelerle birlikte seçim kurulu baÅŸkanlığına verilir.
Seçimin tamamlanmasından itibaren seçim sonuçlarına iki gün içerisinde itiraz yapılabilir. İtirazlar hakim tarafından aynı gün incelenir ve karara baÄŸlanır. İtiraz edilmemesi halinde hakim kesin sonuçları ilan eder, sendika veya sendika ÅŸubesine bildirir.
Seçim kurulu baÅŸkanı ile seçim kurulu üyelerine, Seçimlerin Temel Hükümleri ve Seçmen Kütükleri Hakkında Kanun da belirtilen esaslara göre sendika veya sendika ÅŸubesi tarafından ücret ödenir. Seçimler sırasında sandık kurulu baÅŸkanı ve üyelerine karşı iÅŸlenen suçlar, memurlara karşı iÅŸlenmiÅŸ suçlar kapsamındadır.
Madde 18 – Sendika Genel Kurulunun Görev ve Yetkileri:
Sendika genel kurulunun görev ve yetkileri ÅŸunlardır;
- Zorunlu organlarda görev yapacak yöneticileri seçmek,
- Tüzük deÄŸiÅŸikliÄŸi yapmak,
- Yönetim ve denetleme kurulunun raporlarını görüÅŸmek ve karara baÄŸlamak,
- Yönetim kurulunca hazırlanan çalışma raporu ile bütçeyi görüÅŸmek aynen veya deÄŸiÅŸtirerek kabul etmek,
- Duran varlıkların satın alınması veya satılması hususunda sendika yönetim kuruluna yetki vermek,
- Yurtiçi ve yurtdışındaki sendikalara veya üst kuruluÅŸlarına üye olmaya ya da üyelikten ayrılmaya karar vermek,
- Åžubelerin kuruluÅŸ ve çalışma esasları ile ilgili hususlarda yönetim kuruluna yetki vermek,
- Aynı hizmet kolunda olmak şartıyla bir başka sendika ile birleşme veya katılmaya karar vermek,
- Sendikanın fesih kararını vermek ve feshi halinde mal varlığının tasfiyesine ilişkin kararı neticeye bağlamak,
- Sendikanın zorunlu organlarınca sendika üyeliÄŸinden çıkarılması uygun görülen üyelerin, üyelikten çıkarılıp, çıkarılmamasına karar vermek,
- Tüzükte yazılı amaçların gerçekleÅŸtirilmesi için yönetim kuruluna yetki vermek,
- Sendika ÅŸubesi açma veya bu konuda yönetim kuruluna yetki vermek, ÅŸubeleri birleÅŸtirmek veya kapatmak,
- Konfederasyon genel kurulunda sendikayı temsil edecek delegeleri seçmek,
- Mevzuatta veya tüzükte genel kurul tarafından yapılması belirtilen iÅŸ ve iÅŸlemlerle baÅŸka bir organa bırakılmamış konuları karara baÄŸlamak,
- Sendika adına yapılacak her türlü miting, eylem, ve etkinlik kararı almak, uygulamak veya alınan kararları uygulamadan kaldırmak için sendika yönetim kuruluna yetki vermek,
- Åžubelerde aylıksız izinli olarak görev yapacak yöneticileri belirlemek,
- Üyelik ödentisinin miktar ya da oranını belirlemek,
- Zorunlu organlar tarafından sendika genel kuruluna intikal ettirilen hususları karara bağlamak,
- Sendika yönetim kurulu üyelerine ve aylıksız izinli sayılacak ÅŸube yöneticileri ile diÄŸer görevlilere verilecek her türlü ücret, huzur hakkı ve gündeliklerini belirlemek,
Madde 19 – Sendika Yöneticilerinde Aranacak Nitelikler:
Sendika üyeliÄŸi kesinleÅŸmiÅŸ tüzüÄŸün 2’inci maddesinde belirtilen kamu kurum ve kuruluÅŸlarında kamu görevinde bulunanlar, sendika veya ÅŸubenin zorunlu organlarına seçilebilir.
Sendika organlarında görevli iken emekli olanların görevi seçildikleri dönemin sonuna kadar devam eder.
Madde 20 – Sendika Yönetim Kurulunun OluÅŸması:
Sendika Yönetim Kurulu, Genel Kurul delegeleri arasından seçilen 7 üyeden oluÅŸur.
Bu üyeliklere ait görevler sırasıyla;
- Genel BaÅŸkan
- Genel Sekreter
- Genel Başkan Yardımcısı (Mali işler)
- Genel Başkan Yardımcısı (Teşkilatlandırma)
- Genel Başkan Yardımcısı (Eğitim ve Sosyal İşler)
- Genel BaÅŸkan Yardımcısı (Hukuk, Mevzuat ve Toplu SözleÅŸme)
- Genel Başkan Yardımcısı (Basın-Yayın ve Dış İlişkiler)
Ayrıca Yönetim Kurulu yedek üyeliÄŸi için de 7 (yedi) yedek üye seçilir.
Genel BaÅŸkan ve Yönetim Kurulu asil ve yedek üyelik seçimleri, Genel Kurula katılan delegeler tarafından unvan bazında ayrı ayrı gizli oy, açık tasnif ve döküm esasına göre yapılır. Genel Kurul delege tam sayısının 1/10’u kadar delegenin teklifi ile sendika üyeleri de zorunlu organlara aday gösterilebilir.
Genel BaÅŸkan, Genel Sekreter, Genel BaÅŸkan Yardımcılığı üyelikleri için birden fazla aday olması durumunda en çok oy alan aday seçimi kazanır. Genel BaÅŸkanın yedeÄŸi olamaz. Herhangi bir nedenle
Genel BaÅŸkan görevi bıraktığında veya boÅŸaldığında dönem sonuna kadar Genel BaÅŸkanlığa, Genel Sekreter vekalet ederek Genel BaÅŸkanın tüm yetkilerini kullanır. Yönetim Kurulunda Genel BaÅŸkan dışındaki üyelerde, boÅŸalma olması durumunda yedek üyeler sırasıyla göreve çaÄŸrılır.
Yedek üyeler, davet edildikten sonra Genel BaÅŸkan ya da Yönetim Kurulunda görev alan üyelerin yarıdan fazlasının ayrılması halinde, en geç 60 (Altmış) gün içerisinde olaÄŸanüstü Genel Kurul toplantısı yapılır.
Madde 21 – Yönetim Kurulunun Görev ve Yetkileri:
Sendika yönetim kurulu, sendikanın genel kurulundan sonra gelen en yetkili karar ve yürütme organıdır.
Yönetim kurulu, yasa, tüzük ve yönetmelik hükümleri çerçevesinde kullanacakları yetkilerden müÅŸtereken sorumludur.
Sendika yönetim kurulunun baÅŸlıca görev ve yetkileri ÅŸunlardır;
- Konfederasyon ile birlikte sendika üyeleri adına toplu sözleÅŸme görüÅŸmelerine katılmak, toplu sözleÅŸmeye taraf olmak,
- Toplu sözleÅŸme metninin uygulanmasını takip etmek,
- Kamu görevlilerinin grev, toplu sözleÅŸme, siyaset ve yönetime katılma hakkını elde etmelerine yönelik Anayasa’nın 51, 53, 54, 68 ve 128’inci maddelerinin deÄŸiÅŸtirilmesi için kamuoyu oluÅŸturmak ve TBMM nezdinde giriÅŸimlerde bulunmak.
- Konfederasyon ile birlikte oluÅŸturulacak idari kurullara üyelerinin çalışma koÅŸulları, iÅŸ güvenlikleri ile saÄŸlık koÅŸullarının geliÅŸtirilmesi konularında görüÅŸlerini bildirmek, toplu sözleÅŸme sonucunda anlaÅŸmaya varılan mutabakat metinlerinin uygulanmasını izlemek, kamu görevlileri ile ilgili toplanacak kurallara girecek üyeleri seçmek ve göndermek,
- TüzüÄŸü uygulamak ve gerektiÄŸinde tefsir etmek, tüzük tadil tekliflerini hazırlamak, genel kurula sunmak ve yapılan deÄŸiÅŸiklikleri ilgili kurumlara bildirmek,
- Genel kurul ve diÄŸer zorunlu organların kararlarını uygulamak, bu kurulların görüÅŸ ve önerilerini deÄŸerlendirmek,
- Genel kurulu toplantıya çağırmak.
- Åžubelerin olaÄŸanüstü genel kurullarının toplanmasına karar vermek,
- Çalışma ve mali raporları, tahmini bütçeyi süresi içinde genel kurul delegelerine intikal ettirmek,
- Bütçe fasılları ve yıllık bütçeler arasında aktarma yapmak,
- Gelir ve gider hesaplarına ilişkin işlemleri yapmak ve karara bağlamak,
- Yurt içinde ve yurt dışında sendikanın üyesi bulunduÄŸu üst kuruluÅŸa ve diÄŸer resmi ve özel kuruluÅŸların toplantılarına temsilci seçme, yurt içinde veya dışında tertiplenecek etüt ve geziler ile diÄŸer etkinliklere katılacakları tespit etmek,
- Uluslararası anlaÅŸma hükümlerine göre toplanacak kurullarda görev alacak üyeleri seçmek ve göndermek,
- Sendika ve ÅŸubelerin zorunlu organlarında görevli olanların diÄŸer sendikal hizmetlerde görevlendirilecek üye veya delegelerin yol masrafları ile gündelikleri sendika tarafından ödenir.
- Üyelerinin idare ile ihtilaflarında, ortak hak ve menfaatlerinin izlenmesinde, ilgili makam, merci ve yargı organları nezdinde dava açmak, açılan davalara taraf olmak ve bu amaçla hukuk danışmanlık büroları oluÅŸturmak,
- Üyelerinin çalışma hayatından, mevzuattan, sözleÅŸmelerden, örf ve adetten doÄŸan hakları ile ilgili yetkili ÅŸahıs ve kuruluÅŸlarla görüÅŸmelerde bulunmak, anlaÅŸmalar yapmak, dava açmak, açılan davalarda müdahil olmak, ya da sulh olmak,
- Tüzükte belirtilen sendika amaçlarını gerçekleÅŸtirmek için gerekli büroları kurmak; bürolar için personel temin etmek ve personel atamalarını yapmak, sendika ve ÅŸubelerde çalışacakları atamak ve bunların ücretlerini, çalışma ÅŸartlarını tespit etmek, sendika bünyesinde çalışan personel için sendika adına anlaÅŸmalar ve akitler yapmak,
- Sendika adına ÅŸubelerde yapılan sarf vb. harcamaları usul, kanun, tüzük ve yönetmelik uyarınca inceleyip karara baÄŸlamak,
- Üyelerinin mesleki, ekonomik, sosyal ve kültürel bilgilerini arttıracak kurs, seminer ve konferanslar tertiplemek, saÄŸlık ve sosyal tesisler ile kütüphane ve basım iÅŸleri için gerekli tesisleri kurmak,
- Gelirlerinin en az yüzde onunu üyelerinin mesleki bilgi ve tecrübelerini arttırmak için kullanmak,
- Sendikanın çalışması için gerekli her türlü yönetmelikleri hazırlamak, deÄŸiÅŸtirmek, yürürlüÄŸe koymak veya yürürlükten kaldırmak,
- Åžubelerin idari ve mali denetimini yapmak,
- Åžube yönetim kurullarının görüÅŸü alınarak, iÅŸyeri temsilci seçimlerinin yapılmasını saÄŸlamak, seçimlere yapılan itirazları süresi içinde sonuçlandırmak ve zorunlu organların raporlarını karara baÄŸlamak,
- Şube disiplin kurulunca verilen kararları gerektiğinde sendika disiplin kuruluna sevk etmek,
- Genel kurul tarafından oluÅŸturulan istiÅŸare nitelikli organları toplantıya çağırmak, zorunlu organlar ve oluÅŸturulan diÄŸer organlar için uygun çalışma ofisi kurmak, organlarda görev alanların masraflarının karşılanmasına karar vermek,
- Duran varlıkların satın alınması veya mevcut duran varlıkların satılması hususunda alınan genel kurul kararı uyarınca gerekli iÅŸlemleri yapmak, lüzumlu halinde satış iÅŸlemi için komisyon kurmak,
- Satış ve terkinine yönetim kurulunca karar verilen demirbaÅŸlardan satışı mümkün olanlar için sendika yönetim kurulu üyelerinin birinin baÅŸkanlığında en az üç kiÅŸiden oluÅŸturulacak komisyon baÅŸkanlığında mahalli bir gazetede onbeÅŸ gün önceden verilen bir ilanla satışa çıkarılır. Verilen gün ve saatte mahallinde hazır bulunan alıcılardan en uygun teklifi verene satış yapılır. Kullanılamaz hale gelen ve ekonomik deÄŸerini tamamen yitiren demirbaÅŸlar komisyonun önerisi üzerine yönetim kurulu kararı ile hurdaya ayrılabilir,
- Sendika ve ÅŸube yöneticileri ile personelin ve üyelerinin yurt içi ve yurt dışı görevlendirilmelerine karar vermek,
- Åžubelerde aylıksız izinli olarak görev yapacak yöneticileri genel kurulun onayına sunmak, dd) Yasa ve tüzükte belirtilen diÄŸer görevleri yerine getirmek,
- Genel kurulca verilecek diÄŸer görevleri yapmak ve konfederasyon yönetim kurulunca alınacak kararları uygulamak.
- Sendikanın ihtiyaç duyduÄŸu gayrimenkul satın almak, araç satın almak ve temsilciler toplantısı yapmak için sendika üye aidatlarının bir yıllık toplam tutarını geçmemek üzere bankalardan kredi çekmek.
Madde 22 – Sendika Yönetim Kurulunun Çalışma Esasları:
Sendika Yönetim Kurulu, Genel BaÅŸkanın BaÅŸkanlığında 15 (onbeÅŸ) günde bir toplanır. Genel BaÅŸkanın yokluÄŸunda toplantıya Genel Sekreter baÅŸkanlık eder. Yönetim Kurulu üyelerinden birinin daveti halinde yönetim kurulu üyeleri olaÄŸanüstüde toplanabilir.
Yönetim Kurulu kararları, yönetim kurulu üye tam sayısının salt çoÄŸunluÄŸu ile alınır. Oylamanın gizli ve açık yapılması yönetim kurulunun kararına baÄŸlıdır.
Sendika Yönetim Kurulu, Genel Sekreterin hazırladığı gündemdeki konuları ve gerekli gördüÄŸü diÄŸer konuları görüÅŸerek karara baÄŸlar.
Ayrılmalar sebebiyle yönetim kurulu üyeliÄŸine davet edilen yedek üyeler davet edildikten sonra genel baÅŸkan ya da yönetim kurulunda görev alan üyelerin yarısından fazlasının ayrılması halinde 60 (altmış) gün içinde genel kurul toplantıya çaÄŸrılır.
Madde 23 – Genel BaÅŸkanın Görev, Yetki ve Sorumlulukları:
- Genel BaÅŸkan, Yönetim Kurulunun BaÅŸkanıdır.
- Yurt içi ve yurt dışında sendikayı temsil eder.
- Genel Kurul tarafından oluşturulan istişare nitelikli organlara gerektiğinde başkanlık eder.
- Åžubeler dahil her türlü çalışmaları denetime ve tetkike yetkilidir.
- Sendika adına basın kuruluÅŸlarına beyanat vermeye yetkilidir. GerektiÄŸinde bu yetkisini Yönetim Kurulu Üyeleri ve Åžube BaÅŸkanları ile paylaÅŸabilir.
- Üyelerin idare ile ilgili doÄŸacak ihtilaflarında, ortak hak ve menfaatlerinin izlenmesinde veya hukuki yardım gerekliliÄŸinin ortaya çıkması durumunda üyelerini veya mirasçılarını, her düzeyde ve derecedeki yönetim ve yargı organları önünde temsil eder veya ettirir. Dava açar ve bu nedenle açılan davalarda sendika adına taraf olur. GerektiÄŸinde bu yetkisini hukuk, mevzuat ve toplu sözleÅŸmeden sorumlu Genel BaÅŸkan Yardımcısına devredebilir.
- Yönetim kurulunun kararlaÅŸtırdığı diÄŸer konularda dava açmaya, açılmış davaları takip etmeye ve müdahil sıfatıyla katılmaya, sulh olmaya, davadan vazgeçmeye ve bu tür davalar için vekil tayin etmeye yetkilidir.
- Yazışmaları ve muhasebe evrakını ilgili yönetim kurulu üyesi ile birlikte imza eder.
- Denetleme kurulu raporunu ilk yönetim kurulu toplantısına sunar.
- Sendika yayın organına sahiplik eder.
- Konfederasyon yönetim kurulunca alınacak kararların uygulanmasını ve koordinasyonunu saÄŸlar.
- Hizmet kolu ile ilgili sorunları, Ekonomik ve Sosyal Konseye götürülmesi için konfederasyona görüÅŸ bildirir.
- Gerekli görüldüÄŸü hallerde yetkilerinin bir bölümünü yönetim kurulu üyelerine devredebilir.
Madde 24 – Genel Sekreterin Görev, Yetki ve Sorumlulukları:
- Genel BaÅŸkanın bulunmadığı zamanlarda, baÅŸkanlık görevine vekalet etmek.
- 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu’nun 41. maddesi (e) bendine göre hazırlanan yönetmeliklerde belirtilen defterlerin yönetmelik hükümlerine göre tasdikini saÄŸlamak.
- Sendikanın her türlü yazışmalarını takip etmek.
- Sendika ile ilgili bilgi ve belgeleri arÅŸivlemek
- Sendikanın ilkeleri doÄŸrultusunda çalışmalarda bulunmak.
- BaÄŸlı büroların çalışmalarını düzenlemek.
- Sendika bünyesinde istihdam edilen personeli yönetim kurulu kararı doÄŸrultusunda izlemek ve denetlemek.
- Sendika Yönetim Kurulu toplantı gündemini hazırlamak ve kurula getirmek.
- Yönetim Kurulunun almış olduÄŸu kararların uygulanıp uygulanmadığını takip etmek.
- Yönetim Kurulu ve Genel BaÅŸkanın vereceÄŸi diÄŸer görevleri yerine getirmek.
Madde 25 – Genel BaÅŸkan Yardımcısının (Mali iÅŸler) Görev, Yetki ve Sorumlulukları:
- Sendikanın mali ve muhasebe iÅŸlerini kanun, tüzük ve yönetmelik hükümleri gereÄŸince yürütmek ve dönem bütçelerinin uygulanmasını saÄŸlamak.
- Aylık tanzim edeceÄŸi gelir-gider tablosu mizanları takip eden ayın onbeÅŸine kadar yönetim kuruluna sunmak.
- Sendika gelirlerinin toplanmasını, sarfların bütçe esaslarına göre yapılmasını, muhasebe kayıtlarının gerektirdiÄŸi gibi yürütülmesini saÄŸlamak, günlük kasa bakiyesini tespit etmek, muhasebe tekniÄŸine uygun olarak günlük kasa hareketleri özet raporunu yönetim kuruluna sunmak, vergi ve sigorta primlerinin zamanında ödenmesini saÄŸlamak ve muhasebe bürosunu yönetmek.
- Yönetim kurulunun kararı doÄŸrultusunda; sendikanın taşınmaz mal ve araçlarını sigorta ettirmek, sigorta poliçelerinin zamanında yenilenmesini saÄŸlamak.
- Tahsil, tediye, mahsup vesair muhasebe işlemlerine ilişkin belgeleri ve yazışmaları başkanla birlikte imza etmek.
- Genel kurul kararı uyarınca, sarflar ve bütçede fasıllar arası aktarmalar konusunda yönetim kuruluna tekliflerde bulunmak.
- Åžube avanslarını zamanında göndermek ve harcamaların takibini ve denetimini yapmak.
- Sendika hesaplarını iç ve dış denetime hazır bulundurmak.
- Sendikanın taşınır ve taşınmaz mal varlığı ile demirbaÅŸ eÅŸya kayıtlarını usulüne uygun olarak tutmak, vergi, resim ve harçlarını yatırmak.
- Genel kurulda müzakere edilecek bilanço ve tahmini bütçeleri yönetim kuruluna sunmak.
- Sendika gelirlerini, yönetim kurulunca belirlenecek bankalarda deÄŸerlendirmek.
- Zorunlu giderler için sendika kasasında bulundurulacak nakit mevcudu, 15’inci derecenin birinci kademesinden aylık alan devlet memurunun aylık, taban aylığı, kıdem aylığı, her türlü zam ve tazminatlar ile ödenekler toplamının net bir aylık tutarının 3 (üç) katından fazla bulundurmamak.
- Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu’nun 27’nci maddesi uyarınca hesap ve bütçe devresine ait bilanço ve hesapları ile çalışma ve denetleme raporların ait olduÄŸu dönemi izleyen 3 (üç) ay içinde, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na ve konfederasyona göndermek.
- Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu’nun 19’uncu maddesi (g) ve (h) bentleri uyarınca alınan kararları uygulamak, muhasebe ve mali iÅŸler ile ilgili yönetmeliÄŸi hazırlamak ve yönetim kurulunun onayına sunmak.
- Sendika giderlerinde alınabilecek tasarruf önlemleri için yönetim kuruluna tekliflerde bulunmak,
- Sendika yönetim kurulu üyelerinin mal bildirimini noterden tasdik ettirmek, gerektiÄŸinde denetçilere ve ilgili mercilere zimmet karşılığı teslim etmek,
- Kurumlarından aylıksız izinli sayılan sendika yöneticilerinin saÄŸlık hizmetleri ile ilgili çalışmalarda bulunmak.
- Genel BaÅŸkan ve Yönetim Kurulunca verilecek diÄŸer görevleri yerine getirmek.
Madde 26 – Genel BaÅŸkan Yardımcısının (TeÅŸkilatlandırma) Görev, Yetki ve Sorumlulukları:
- Şubelerin sendikal faaliyetlerini izlemek ve bu faaliyetlerin gereği gibi yerine getirilmesine yardımcı olmak,
- Üye kayıtları ve üyelikten ayrılmalara iliÅŸkin iÅŸlemleri takip etmek, üyelik arÅŸivini düzenlemek, bu iÅŸle ilgili görevleri yürütmek, üye envanterlerini çıkartmak ve üyeliÄŸi kesinleÅŸen üyenin, üye kayıt fiÅŸinin bir nüshasını her yılın Åžubat, Mayıs, AÄŸustos ve Kasım aylarında Çalışma ve Sosyal
Güvenlik Bakanlığı’na ve Kamu İşverenine göndermek,
- Åžubelerin faaliyet alanlarını düzenlemek amacıyla yeni ÅŸubeler açılması konularında yönetim kuruluna bilgi sunmak. Kapatılması ve birleÅŸtirilmesi gereken ÅŸubeler ile ilgili incelemelerde bulunmak ve bu konuda genel kurul kararı alınabilmesi için sendika yönetim kuruluna rapor hazırlamak.
- Åžubelerin delege seçimlerinin ve genel kurullarını zamanında gerektiÄŸi gibi yapılmasını takip etmek ve saÄŸlamak.
- Sendikanın hizmet kolu içerisinde bulunan gerekli örgütlenmeyi gerçekleÅŸtirmek
- Sendika temsilcilerinin seçimi konusunda yönetim kuruluna önerilerde bulunmak.
- Üyelerin ve diÄŸer kamu görevlilerinin örgütlenme bilincini geliÅŸtirmek maksadıyla kitap, broÅŸür, dergi, bülten, afiÅŸ, bildiri ve benzeri yayınları hazırlamak ve dağıtmak, bu hususta toplantılar düzenlemek.
- Genel BaÅŸkan ve Yönetim Kurulunca verilecek diÄŸer görevleri yerine getirmek.
Madde 27 – Genel BaÅŸkan Yardımcısının (EÄŸitim ve Sosyal İşler) Görev, Yetki ve Sorumlulukları:
- EÄŸitim programları hazırlamak ve yönetim kurulunun onayına sunmak.
- Yönetim kurulunca onaylanan eÄŸitim programının uygulanmasını saÄŸlamak.
- EÄŸitim çalışmalarının planlanmasında ve yürütülmesinde sendikanın çıkaracağı dergi, broÅŸür, kitap, bülten, afiÅŸ, vesair yayınlar yoluyla üyelerin eÄŸitilmesini temin etmek.
- Üyelerin sosyal ve kültürel bilgilerini arttıracak etkinlikleri planlamak, programlamak ve yönetim kurulunun onayına sunmak.
- Üyelerinin mesleki yeterliliklerinin arttırılması ve sorunlarının çözülmesi ile sendikal faaliyetlerin geliÅŸtirilmesine yönelik kurs, seminer, toplantı ve bilimsel çalışmalar yapmak veya yaptırmak.
- EÄŸitim faaliyetleri ile ilgili olarak bütçeye gerekli ödeneÄŸin tahsis edilmesi hususunda öneride bulunmak.
- Sendikal çalışmaları ilgilendiren her türlü mevzuatla ilgili bilgi, belge ve yayınları toplamak, düzenlemek ve deÄŸiÅŸiklikleri takip etmek.
- SaÄŸlık evi, kütüphane, kreÅŸ ve benzeri sosyal tesislerin kurulması için çalışmalar yapmak ve yönetim kurulunun onayına sunmak.
- Birlik ve dayanışma ruhunu pekiÅŸtirmek, sendika mensuplarının daha iyi tanışma ve kaynaÅŸmalarının temini için eÄŸlence, piknik, kermes, sergi ve benzeri sosyal etkinlikleri düzenlemek için Basın-Yayın ve Dış İliÅŸkilerden sorumlu Genel BaÅŸkan Yardımcısı ile birlikte çalışmalarda bulunmak.
- Sorumluluk alanına giren konularda ÅŸubelerden gelen görüÅŸleri deÄŸerlendirip yönetim kurulunun onayına sunmak.
- Sendika adına; ziyaret, kutlama, taziye, tebrik ve benzeri sosyal iliÅŸkileri düzenlemek.
- Sendikanın zorunlu organlarında alınan kararlar doÄŸrultusunda, üyeleri ve ailelerinin yararlanmaları için hizmet amaçlı amatör spor etkinlikleri düzenlemek, eÄŸitim ve saÄŸlık tesisleri, dinlenme yerleri, spor alanları ve benzeri yerler ile kitaplık, kreÅŸ, yuva ve huzur evleri, yardımlaÅŸma sandıklarının kurulması ile ilgili yönetim kuruluna önerilerde bulunmak.
- Sendikanın zorunlu organlarında alınan kararlar doÄŸrultusunda, yangın, su baskını, deprem, gibi afetlerin vukuunda, gerektiÄŸinde üyelik ÅŸartı aranmaksızın nakit mevcudunun yüzde onunu aÅŸmamak kaydıyla afete uÄŸrayan bölgelerde konut, saÄŸlık ve eÄŸitim tesislerinin kurulabilmesi için yönetim kuruluna bilgi sunmak.
- BaÄŸlı büroların çalışmalarını düzenlemek.
- Genel BaÅŸkan ve Yönetim Kurulunca verilecek diÄŸer görevleri yerine getirmek.
Madde 28 – Genel BaÅŸkan Yardımcısının (Hukuk, Mevzuat ve Toplu SözleÅŸme) Görev, Yetki ve Sorumlulukları:
- Kamu görevlileri ile ilgili yapılacak toplu sözleÅŸmeye iliÅŸkin bilgi ve belgeleri toplamak, hazırlamak ve yönetim kuruluna sunmak.
- Toplu sözleÅŸme metninin uygulanmasını takip etmek.
- Kurum ve yüksek idari kurullara ve konfederasy